Tuesday, November 25, 2014
တုိင္းျပည္အနာဂတ္အေရးမုိ႕ ပညာေရးက႑ လက္ညိွဳးထုိး အႀကံျပဳခ်င္ပါသည္။
သူရ(ကေလး)
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ဆရာ ဆရာမမ်ား အေျပာင္းအေရႊ႕ကိစၥ စီမံမႈ
အားနည္းျခင္းမ်ားရွိေသာေၾကာင့္ ေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ားက ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ပညာေရး
ထိခိုက္ေနတယ္လုိ႕ ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေက်ာင္းပညာေရးသည္ ဆရာဗဟိုျပဳ စနစ္မွ ယခုေနာက္ပိုင္း
ကေလးဗဟိုျပဳ သင္ၾကားနည္းစနစ္ကို ေျပာင္းလာသည္ဆုိေသာ္လည္း ဆရာမ်ားအေနျဖင့္
ကေလးငယ္မ်ား၏ အရည္အေသြးအား ေကာင္းစြာ ရုပ္လံုးေပၚေအာင္ မျမင္
မၾကည့္တတ္ေသးသည္ကာ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီ ျပႆနာကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႕
ဘယ္လုိသြားမလဲ ဆုိတာကို အေျဖရမည့္ ကိစၥသည္သာ အဓိကျဖစ္ေနသည္။
အရင္က က်ေနာ့္ကေလးကို အိမ္ေရာက္တာနဲ႕ စာသင္ေပးစရာမလုိဘူး။ သူ
စာဖတ္တတ္တယ္။ အခု သူ႕ဆရာမ ေျပာင္းသြားလုိ႕ အစားထုိးမေရာက္ေသးပဲ
အျခားဆရာမကို ကိုယ္တုိင္သြားအပ္တာ ကေလးက ေျပာတယ္ အဲဒီဆရာမ သင္တာ
နားမလည္ဘူးတဲ့။
ဒါဟာ အထူး ဂရုျပဳသင့္စရာ အခ်က္တစ္ခ်က္လုိ႕ က်ေနာ္ျမင္မိပါသည္။ က်ေနာ္တုိ႕
ခ်င္းျပည္နယ္မွာဆုိရင္ အားလံုး သိသင့္သေလာက္သိၾကသည္။ ကေလးငယ္မ်ားကို
သင္ၾကားမည့္ ဆရာ ဆရာမမ်ား ဘာသာစကား အခက္အခဲျဖစ္သည္။
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကလည္း ဆရာမေတြ ဆရာေတြကို လစာ ဆတုိးေပးၿပီး ေစတနာထား
လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ အဆင္ေျပပါသလားလုိ႕ ေမးလွ်င္ အဆင္မေျပပါဟုသာ
အေျဖထြက္ေနလိမ့္မည္ျဖစ္သည္
ျပႆနာ တစ္ရပ္ သို႕ မဟုတ္ အခက္အခဲတစ္ခု ျဖစ္တုိင္း ေမးခြန္းေမးရန္
အေျဖရွာရန္ လုိအပ္ပါသည္ဆုိလွ်င္ လူတုိင္းသိသည့္ကိစၥျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္
ဘယ္လုိ အေျဖရွာမလဲ။ ဘယ္လုိ ေမးခြန္းကို ေျဖရမလဲ။ သိခ်င္မွ သိလိမ့္မည္။
က်ေနာ္သာ ပညာေရးဌာနမွ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူ တစ္ဦးသာ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ဒါဟာ
ဘာေၾကာင့္လဲ ဟု က်ေနာ္ကို က်ေနာ္ ေမးျဖစ္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ အေျဖကို
က်ေနာ္ ေကာင္းစြာ မရရွိႏုိင္သည္မ်ားလည္း အမ်ားအျပားရွိလိမ့္မည္ျဖစ္သည္မွာ
ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲေသာ ကိစၥပင္။ ဘာေၾကာင့္လဲလုိ႕ ထပ္ေမးလွ်င္ ေနရာတုိင္း၏
ဓေလ့စရုိက္ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတႏွင့္ အလံုးစံု ကိုက္ညီေအာင္
က်ေနာ္ သိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ခ်င္းျပည္နယ္ကို ဆရာသြားလုပ္ရမယ္။ လစာ (၂) ဆရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပ်င္းစရာႀကီး
သူတုိ႕ေတြကို စာသင္ရမွာ သူတုိ႕ စကားကိုက နားမလည္ ကိုယ့္စကား သူတုိ႕က
နားမလည္နဲ႕ အစပိုင္းေတာ့ ဒုကၡေတြ႕ဦးမွာပဲ လုိ႕ သူငယ္ခ်င္း ဆရာမ
အသစ္ကေလးတစ္ေယာက္က ေျပာဖူးသည္။
မွန္သည္။ မည္သည့္အလုပ္မဆုိ အစပိုင္းမွာ အခက္အခဲ အတားအဆီးဆုိတာ
ရွိစၿမဲျဖစ္သည္။ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ က်ေနာ့္ မ်က္စိေရွ႕မွာ ရွိေနသျဖင့္
ခ်င္းျပည္နယ္ကို အေျခခံၿပီး တင္ျပေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္
ဆရာမေလးမ်ား ဆရာမ်ား စာသင္လာၾကသည္။ ခုနကေျပာသလုိ အစပိုင္းမွာ ကေလးေတြက
ဗမာစကားနားမလည္ေတာ့ သူတုိ႕စိတ္မ၀င္စား လုပ္ခ်င္တာလုပ္ ေနခ်င္သလုိ
ေနၾကေပလိမ့္မည္။ သို႕အတြက္ သင္ၾကားရေသာ ဆရာမ်ားအေနျဖင့္ ေဒါသထြက္သူက ထြက္
စိတ္ညစ္သူက စိတ္ညစ္ ခ်င္းျပည္မွာ စာသင္ေနရတာ ပ်င္းတယ္ကြာ။ ေျမျပန္႕ကိုပဲ
ေျပာင္းေတာ့မယ္ ျဖစ္လာသည္။ သို႕ေသာ္ သူတုိ႕အဖုိ႕ ႏုိင္ငံတာ၀န္ထမ္းေနေသာ
၀န္ထမ္းမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ သူ႕သေဘာႏွင့္သူ ေျပာင္းခ်င္တုိင္း ေျပာင္းလုိ႕
မရ။ သို႕အတြက္ ႀကိတ္မွိတ္ကာ စာသင္ၾကရသည္။ ဒီလုိႏွင့္ ဘာမွန္းမသိ
စာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ေက်ာ္ျဖတ္ပစ္လုိက္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ စာသင္ႏွစ္
တစ္ႏွစ္ ၿပီးဆံုးသည္ႏွင့္ ဆရာေတြ ေဒသ ဘာသာစကား ေဒသရုိးရာ ေဒသ ဓေလ့ကို
အေတာ္အတန္ရင္းႏွီးလာၾကေပသည္။ သို႕အတြက္ ဒုတိယ စာသင္ႏွစ္မွာ ပထမႏွစ္ကေလာက္
ဆရာေတြ မခက္ခဲၾကေတာ့တာ ေတြ႕လာရသည္။ ကေလးေတြနဲ႕ သဟဇာတျဖစ္လာသည္။ ဓေလ့ ဘာသာ
စကားအနည္းငယ္ကို တတ္ကၽြမ္းလာသည္။ ေပ်ာ္လာသည္။
သို႕ေသာ္ ဆရာေတြ ေပ်ာ္လာၿပီ ကေလးေတြနဲ႕ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္လာၿပီဆုိေတာ့
ဒီဆရာေတြ ဆရာမေတြ ေျပာင္းေရြ႕ဖုိ႕ တာ၀န္က်လာသည္။ ေျပာင္းေရြ႕ဖုိ႕
တာ၀န္က်တာက ႏွစ္ကုန္ပိုင္းဆုိရင္ ေတာ္ေသးသည္။ စာသင္ႏွစ္ အလည္မွာ
ေျပာင္းေရြ႕ခြင့္ေပးျခင္းက ပညာေရးဌာနေတြအတြက္ အမွားႀကီးမွားသည့္
လုပ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္မိသည္။
ကေလးေတြက သူ႕ဆရာနဲ႕သူ ပထမႏွစ္၀က္ကို ေအာင္ျမင္စြာ
ေနသားတက်ျဖစ္ခါနီးအခ်ိန္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ခ်ိန္တြင္ ကိုယ္ႏွင့္
သဟဇာတျဖစ္လာသည့္ ဆရာက အေျပာင္းအေရြ႕က်လာၿပီး အျခားတစ္ေယာက္ေရာက္လာေတာ့
ကေလးငယ္ေလးေတြခဗ်ာ စာသင္ခံုေပၚ တက္ထုိင္သူက ထုိင္ အခ်င္းခ်င္း
စကားေျပာသူက ေျပာ ေရွ႕က ဆရာ အသစ္ေျပာတာ နားမလည္ နားမလည္ေတာ့ စိတ္မ၀င္စား။
ဒီလုိနဲ႕ စာသင္ႏွစ္ တစ္ခုရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ကို တိကနဲ႕
ျဖတ္ခ်ပစ္လုိက္သလုိမ်ိဳးျဖစ္သြားသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္ရွိ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာမ်ား စာသင္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ
ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ သံုးႏွစ္ခန္႕ ဆရာ ဆရာမမ်ားအား ေစလႊတ္ၾကသည္။
ဆရာမ်ားဘက္မွ ေန၍ ကိုယ္ခ်င္းစာေပးေသာ္လည္း ဆရာမ်ားအေနျဖင့္ ေခါင္ဖ်ားသည့္
ေနရာမ်ားတြင္ ဘယ္ဆရာေနခ်င္ပါမည္နည္း ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါသည္။ သို႕ေသာ္
ဆရာဟူသည္မွာ ေစတနာ ၀ါသနာ အနစ္နာ နာသံုးနာေက်ရမွ လုပ္ရတာ အဆင္ေျပမည့္
အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးကတည္းက ဆရာတုိင္း သိၾက လက္ခံၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ရွင္းရွင္းေျပာရလွ်င္ တကယ္၀ါသနာ ေစတနာ အနစ္နာ မခံခ်င္လွ်င္ အစကတည္းက
ဆရာမလုပ္ရန္ တုိက္တြန္းခ်င္ပါသည္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ တုိင္းျပည္တစ္ခု
တည္ေဆာက္ရာမွာ ကေလးေတြက အဓိကျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္မ်ားသည္ တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္
အစစ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည့္ႏုိင္ရမည္။ သို႕အတြက္ ကေလးငယ္မ်ားကို ပညာေတြ
သင္ေပးၾကမည့္ ဆရာမ်ားသည္လည္း တုိင္းျပည္အနာဂတ္အတြက္ အရမ္းကို အေရးပါသည့္
တုိင္းျပည္တာ၀န္ကို ထမ္းရပါမည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရက ၀န္ေဆာင္မႈ အျပည့္
မေပးေတာ့ ဘယ္လုပ္ႏုိင္မလဲ ဆုိသည့္ ဆရာမ်ားပင္ ဒုနဲ႕ေဒး ၾကားဖူးပါသည္။
ဒါလည္း အမွန္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ယခုဆုိလွ်င္
ႏုိင္ငံေတာ္ကလည္း ဆရာမ်ားအတြက္ လစာကို တစ္ေန႕ ပင္ပင္ပန္းပန္း
လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရတဲ့ ဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ားထက္ အဆင့္မီေအာင္
ေပးေနၿပီျဖစ္ ျဖစ္သည္။ သုိ႕အတြက္ ဆရာမ်ား တာ၀န္ေက်ေစခ်င္ပါသည္။ ဒါသည္ကား
မပါလွ်င္ မျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ထည့္ေျပာမိသည့္ ဆရာမ်ား အခန္းက႑ျဖစ္ပါသည္။
အစကေျပာခဲ့သလုိ ပညာေရးဌာနက ဆရာေတြ အေျပာင္းအေရြ႕မွာ ကေလးငယ္ေတြကို အေျခခံ
ေတြးၿပီး စနစ္တက် လုပ္ေဆာင္မွသာ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ ပညာေရးဟာ
ေက်ာင္းေနေပ်ာ္ၿပီး စာေတာ္မည္ျဖစ္ပါသည္။
တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းမ်ားဆုိ ပထမႏွစ္၀က္မွာတင္ ဆရာမေတြ တစ္သုတ္ႀကီး
ေျပာင္းေရြ႕ပစ္သည္။ ၄င္းဆရာမမ်ား ေနရာတြင္ အစားထုိးရန္အဖုိ႕က်ေတာ့
ပညာေရးဌာနက ဘယ္အခ်ိန္ အစားထုိးေပးပို႕မည္မသိ။ ဆရာ အခက္အခဲ
အမ်ားအျပားႀကံဳရသည္။ ေနာက္ၿပီး ေဒသႏွင့္ ကိုက္ညီၿပီး သဟဇာတျဖစ္ေအာင္
ေနတတ္ထုိင္တတ္ အေျခအေနေရာက္လာေတာ့ ခ်က္ျခင္းႀကီး ေျပာင္းပစ္သည္ကိစၥကလည္း
ကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးကို လြန္စြာမွ ထိခုိက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ဒီအခက္အခဲက
ျမန္မာျပည္ေျမျပန္႕ ဗမာတုိင္းရင္းသား အမ်ားစုမွာေတာ့ အခက္အခဲ ျဖစ္ခ်င္မွ
ျဖစ္မည္။ အျခား ဘာသာစကားကြဲ တုိင္းရင္းသား အနည္းစု ျပည္နယ္မ်ားမွာေတာ့
တကယ္ကို ကေလးေတြ ပညာေရးထိခုိက္လြန္းလွသည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။
ပညာေရးျဖင့္ ေခတ္မီဖြံ႕ျဖိဳးတုိးတက္ေသာ
ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္မည္ဆုိလွ်င္ အစိုးရအေနျဖင့္ ပညာေရးက႑ကို
ယံုႀကည္မႈ အျပည့္အ၀ထားၿပီး စီမံခန္႕ခြဲမႈမ်ားအား ကြင္းဆင္းကာ
ဆံုးျဖတ္သင့္ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေဒသဆုိင္ရာ ပညာေရး၀န္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း
ယခင္ အစိုးရေခတ္က ပံုစံအတုိင္း ေက်ာင္းစစ္ေဆးေရး ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးက
လာေတာ့မယ္ ခရုိင္ တုိင္း ျပည္နယ္ လာေတာ့မယ္။ အကုန္ရွင္း
အကုန္ျမင္ေကာင္းေအာင္ ခဏေလးနဲ႕ ကံရာဇာငယ္လုိ အႏြယ္ေတြနဲ႕ ဘုရားတည္သလုိ
လုပ္ရမယ့္ အခ်ိန္က ေခတ္ေနာက္က်န္ခဲ့ပါၿပီလုိ႕ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ဒါေတြလည္း
မလုိအပ္ေတာ့ေၾကာင့္ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ႏုိင္ငံရဲ႕
ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အမွတ္စဥ္က သက္ေသျပေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
ေက်ာင္းအုပ္လုပ္သူကလည္း ရာထူးတုိးေအာင္ တစ္ခုခုဆုိ အဆူအေငါက္ မခံရေအာင္
ဟန္ေဆာင္မႈေတြလုပ္ ဒါေတြလည္း နားသင့္ပါၿပီ။ အထက္အရာရွိေတြကလည္း ဘာတဲ့ဆုိ
ေအာက္ကို ခြနင္းတာမ်ိဳး ထုေထာင္းရာထူးခ် ဒဏ္ခတ္ တာမ်ိဳး ဒီေခတ္မွာ
မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ ရွိလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ အထက္လူဆုိတာ ေခါင္းေဆာင္ပါ။
အမွန္တရားကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ျပႆနာဇစ္ျမစ္ကို ျမင္ေအာင္ရွာၿပီး
၀ိုင္းကာ၀န္းကာျဖင့္ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႕လည္း အထူးကို လုိအပ္ေနပါၿပီ။ ဒီေတာ့
ဘာျဖစ္လဲ။ သို႕အတြက္ တုိင္းျပည္ အနာဂတ္အေရးမုိ႕ ပညာေရးက႑ကို
လက္ညွိဳးထုိးျပရလွ်င္ တုိင္းျပည္၏ အနာဂတ္ ရင္ေသြး အျမဳေတ
ကေလးငယ္ေလးမ်ားအေရးကို အားလံုးပူးေပါင္းၿပီး တကယ္ ဗဟိုျပဳ စဥ္းစားၿပီး
ဆရာ ဆရာမေတြ အေျပာင္းအေရြ႕ကို ေသခ်ာစြာ ကိုင္တြယ္ေပးၾကပါလို႕ အႀကံျပဳ
ေျပာၾကားလုိက္ရပါသည္။
သူရ (ကေလး)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment